Lista obecności - darmowy wzór
Czym jest lista obecności?
Lista obecności prowadzona w firmie ma na celu przede wszystkim kontrolowanie, czy wszyscy pracownicy stawiają się na swoich zmianach terminowo oraz wypełniają spis regularnie. Ponieważ lista obecności w pracy nie jest uwzględniona w żadnym zapisie Kodeksu pracy, trudno wskazać dokładny spis elementów, jakie powinna zawierać. Zwyczajowo jednak umieszcza się w takim dokumencie dane osoby zatrudnionej oraz szczegóły związane z dniami pracy. Każdy pracownik powinien mieć własną papierową bądź elektroniczną listę obecności, do której ma łatwy dostęp i uzupełnia ją na bieżąco.
Co powinno się znajdować na liście obecności?
- imię i nazwisko pracownika,
- pełniona funkcja bądź stanowisko,
- rok oraz bieżący miesiąc.
W dalszej części na liście obecności w pracy należy zapisać szczegółowe dane związane z przepracowanymi godzinami w konkretnym miesiącu. Najczęściej w tabeli umieszcza się:
- dokładną datę — dzień, miesiąc i rok,
- godzinę rozpoczęcia pracy,
- godzinę zakończenia zmiany,
- liczbę przepracowanych godzin w danym dniu.
Lista obecności ze względu na wrażliwe dane nie powinna znajdować się w miejscu ogólnodostępnym.
Darmowe wzory do pobrania
Elektroniczna ewidencja czasu pracy
Postaw na elektroniczną ewidencję czasu pracy i pozbądź się zbędnej papierologii. Wszystkie najważniejsze informacje wymagane przez kodeks znajdą się w jednym miejscu. Dzięki temu nie tylko zaoszczędzisz czas i pieniądze, a także w prosty sposób spełnisz obowiązek ewidencji.
Umów się na bezpłatną prezentacjęDarmowe materiały
do pobrania
Polecane
Elektroniczne wnioski urlopowe
Jak prawidłowo rozliczyć czas pracy?
Czym jest ewidencja czasu pracy?
Testuj przez 14 dni za darmo
Załóż bezpłatne konto DEMO i testuj system przez dwa tygodnie całkowicie za darmo
Zarejestruj się